امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1402/09/21

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

9:07 AM 1402/03/07 تعداد بازدید: 64
  با توجه به پتانسيل هاي منطقه پاوه در توليد ماهي سالمون ، در آينده اي نزديك صادرات آن به كشور روسيه كليد خواهد خورد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران در ادامه سفر به استان كرمانشاه، روز پنج شنبه پنجم خردادماه سال جاري به همراه فرماندار پاوه و مديركل شيلات كرمانشاه و هيأت همراه از پروژه پرورش ماهي دلشاد فرجي بازديد كردند. 
اين مزرعه به عنوان يك مجتمع شناخته شده، ظرفيت توليد چندين ميليون تن ماهي و تكثير 250  تن ماهي سردآبي را داشته و در سال 1401 نيز موفق به توليدتخم تريپلوئيد بچه ماهي شده است.
لازم به ذكر است اين مزرعه كه براي توليد ماهي سالمون در حال فعاليت بوده و در آينده اي نزديك به جمع صادركنندگان محصول به كشور روسيه خواهد پيوست.
اين مجتمع در سال 1401 به عنوان يكي از مزارع تكثير و پرورش نمونه در كشور شناخته شد و از پتانسيل هايي چون دسترسي به آب رودخانه پاني كوآن پاوه كه يكي از تميزترين و شفاف ترين آبهاي استان كرمانشاه است، برخوردار است.
همچنين توليدات اين مزرعه در حد ارگانيك بوده،چون آب مورد استفاده هيچ گونه آلودگي نداشته و اين مزرعه سرچشمه اي براي توليد بيش از 1000 تن محصول شيلاتي است.
گفتني است اين مزرعه با استفاده از هزينه شخصي و اعتبارات تهسيلات بانكي از صندوق كارآفريني اميد ايجاد شده وبراي 30 نفر اشتغال زايي داشته  و هزينه احداثي بالغ بر  20 ميليارد تومان در بر داشته داست.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)