امروز : پنج شنبه 30 فروردین 1403 بروزرسانی:1402/09/21

گالری تصاویر خبر

10:30 AM 1401/11/23 تعداد بازدید: 472
وزير جهاد كشاورزي به همراه استاندار هرمزگان، معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران، نماينده مردم هرمزگان در مجلس شواري اسلامي، رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان، مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در استان هرمزگان، مشاور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران و مديركل دفتر هماهنگي امور استان‌ها سازمان شيلات ايران، مديركل دفتر برنامه و بودجه سازمان شيلات ايران ، سرپرست اداره كل شيلات هرمزگان و جمعي از مسئولين ملي و استاني، طرح پرورش ماهي در قفس نيمه مغروق پايه كششي ( tlc ) قرار گاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) در آبهاي جنوبي كشور واقع در جزيره قشم را افتتاح كرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات لرستان به نقل ازسازمان شيلات ايران، در اين مراسم وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه حوزه امنيت غذايي همواره مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب است، يادآور شد: وزارت جهاد كشاورزي به صورت جهادي و انقلابي، تا پاي جان، وظايف و رسالت‌هاي خودش را به ويژه در حوزه امنيت غذايي به خوبي انجام خواهد داد.

سيد جواد ساداتي نژاد با اشاره به اينكه استان هرمزگان ظرفيت هاي فوق العاده اي در حوزه كشاورزي و به ويژه شيلاتي دارد تصريح كرد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد اشتغال حدود ۵۰ هزار نفر به صورت مستقيم در زير بخش شيلات در استان هرمزگان هستيم.

وي با اشاره به ورود خوب قرارگاه خاتم انبيا(ص) به مباحث امنيت غذايي گفت: حوزه امنيت غذايي، يكي از مسائل مهم كشور دانست. وزير جهادكشاورزي گفت : ظرفيت كشور در توليد قفس چهار و نيم ميليون تن است كه طبق برنامه تا پايان دولت بايد به بيش از ۵۰۰هزار تن برسيم كه اين مهم نيازمند حركتي جهادي و انقلابي است و خوشبختانه اين مسير به خوبي در حال طي شدن است.

ساداتي نژاد كشاورزي قرار دادي و توليد قرار دادي در پروش ماهي قفس را يكي از برنامه هاي وزارت جهاد كشاورزي خواند و گفت: اين مدل مي تواند هم فشار بر ذخاير آبزيان كاهش دهد و هم اشتغال زايي و توليد موفقي را رقم بزند.

در ادامه استاندار هرمزگان با اشاره با اشاره به رشد ۴۰۰ درصدي در بخش كشاورزي گفت: فرصت هاي سرمايه گذاري كلان استان بايد در سطح كشور و در جهت جذب سرمايه گذاران كارا معرفي شوند.

احمد مرادي نماينده مردم هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم بهره برداري از اين پروژه را دست آوردي بزرگ خواند و افزود: بومي سازي در ساخت قفس و احداث مزرعه پرورش ماهي درقفس انجام شده است و خوشبختانه امروز شاهد گام هاي خوبي در تكميل حلقه تكثير و پرورش ماهي در قفس هستيم.

در ادامه معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران با بيان اينكه هرمزگان رتبه اول كشور در توليدات آبزي پروري را دارد تصريح كرد:اين استان از رتبه اول صيد و صيادي در كشور نيز برخوردار است .

سيد حسين حسيني با اشاره به اينكه هرمزگان با توليد بيش از ۳۳۲ هزار تن آبزي توانسته ۹۷ درصد هدف توليد آبزيان در اين استان را محقق كند تصريح كرد: از اين ميزان توليد حدود ۳۰۰ هزار تن به صيد و بيش از۳۲ هزار تن به آبزي پروري اختصاص دارد.

وي با اشاره به بهره برداري از مرحله آزمايشي اولين طرح پرورش ماهي در قفس نيمه مغروق پايه كششي ( tlc ) گفت:اين مزرعه توان توليد هزارتن ماهي را دارد و براي بيش از ۲۰ نفر اشتعال ايجاد مي كند. وي افزود:استفاده از قفس هاي پايه كششي كه يكي از تكنولوژي‌هاي جديد دنيا است داراي ويژگي هاي مناسب براي شرايط آبهاي جنوب و شمال است كه خوشبختانه در ايران اسلامي همزمان با علم روز دنيا در حال انجام است.

معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران انعطاف پذيري بالا در برابر امواج،توان قرار گيري در ستون هاي مختلف آب و حل مشكل دماي آب، افزايش توان پرورش در دوره زماني متفاوت، فضاي كمتر، مهار بندي بهتر، دور ماندن از لايه هاي كشند قرمز و آلودگي ها را از اهم ويژگي هاي اين قفس ها خواند. حسيني افزود: اين شركت ظرفيت توليد هزار تن ماهي را دارد كه در مرحله آزمايشي طرح كه در مرحله اول با ذخيره سازي ۵۰ هزار قطعه بچه ماهي پيش بيني توليد ۳۰ الي ۴۰ تن ماهي در قفس را دارد.

گفتني است در اين مراسم همچنين كلنگ مركز نرسري بچه ماهي اين مجموعه نيز با حضور وزير جهاد كشاورزي،رئيس سازمان شيلات ايران،استاندار هرمزگان،نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولين و مردم بر زمين زده شد.

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)