ارسال خبر، گزارش خبري (با تصوير و يا بدون تصوير)
- برگزاري مصاحبه با رؤساي ادارات و كارشناسان
- جوابگويي به رسانه ها در مواردي كه سوالي مطرح نموده اند
- برگزاري توربازديد اصحاب رسانه از فعاليت ها و پروژه هاي شاخص
- برگزاري جلسات و نشست هاي كاري با اصحاب رسانه
- تهيه بريده جرايد و بولتن خبري در سطح شهرستان
- تهيه آرشيو فيلم و صدا از اخبار منعكس شده از صداوسيما
- تهيه گزارش عملكرد از فعاليتهاي بخش ارتباط با رسانه بصورت سه ماهه در قالب گزارش كارفصلي (نظام نامه اطلاع يابي واطلاع رساني توسط مديريت روابط عمومي تهيه و ارائه شده است.)
ب) ارتباطات مردمي
ديدار چهره به چهره هميشه از اساسي ترين ابزار ارتباطات بوده و هست .با اين نوع ارتباطات بسياري از مشكلات بصورت آني مرتفع مي شود لذا با توجه به اهميت موضوع مسئولين روابط عمومي بايد براي اين مقوله جايگاه ويژه اي در نظر بگيرند .
عمده فعاليت :
- تهيه و تنظيم تقويم ملاقات مردمي مدير شهرستان ، ديدارباكاركنان و اعلام به همه رسانه ها ، مردم و همكاران
- تهيه گزارش از روند اجراي اين ملاقات ها بصورت سه ماهه
- ارزيابي اين نشست ها و ملاقات ها با ابزار فرمهاي نظرسنجي
- برنامه ريزي براي نشست هاي صميمي همكاران با مدير بصورت بخش بخش در طي هفته (همه همكاران در طي هرسال 2 نشست با مدير داشته باشند .)
- حضورمديران درمجامع عمومي(نمازجمعه،اجتماعات ملي ومذهبي و...)