امروز : سه شنبه 1 آبان 1403 بروزرسانی:1402/09/21

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

1:19 PM 1402/07/24 تعداد بازدید: 161
  مديركل شيلات لرستان گفت: پنج كارخانه توليد خوراك آبزيان با ظرفيت توليد سالانه ۲۰ هزار تن در استان فعال است.

به گزارش روابط عمومي شيلات لرستان؛ "كيارش بيرانوند"  اظهار كرد: نياز سالانه لرستان به خوراك آبزيان حدود ۵۰ هزار تن است و در اين زمينه مجبور به واردات هستيم كه با توجه به تحريم هاي ظالمانه حاكم بر كشور، گران بودن اقلام خوراك ماهي و قيمت بالاي تهيه خوراك، كار را براي پرورش دهندگان سخت كرده است.

وي با بيان اينكه نبود بازارچه هاي شيلاتي در سطح استان، مشكلاتي را براي مصرف آبزيان ايجاد كرده است ادامه داد: چنانچه بازارچه اي براي فروش محصولات توليدي داخلي استان وجود داشته باشد مصرف آبزيان به دليل خريد بدون واسطه افزايش خواهد يافت.

وي همچنين با اشاره به نشست با مديركل اوقاف و امور خيريه لرستان اظهار كرد: تفاهم نامه اي براي توسعه ظرفيت هاي بخش آبزي پروري لرستان ميان سازمان اوقاف كشور با سازمان شيلات ايران منعقد شده است كه با توجه به ظرفيت مناسب استان، براي ايجاد طرح هاي پرورش ماهي در قفس در سدهاي رودبار و سيمره به توافقات مطلوبي رسيده ايم و ظرفيت هاي بخش شيلات لرستان نيز در اين زمينه نيز به سازمان اوقاف كشور معرفي شده است.

بيرانوند عنوان كرد: در اين راستا ايجاد يك مجموعه بزرگ پرورش ماهي در قفس در پشت سد "سيمره" كوهدشت يا "رودبار" اليگودرز توسط سازمان اوقاف كشور در دستور كار قرار خواهد گرفت.

مديركل شيلات لرستان با اشاره به ظرفيت هاي مناسب سدهاي سيمره كوهدشت و رودبار اليگودرز براي اجراي طرح هاي پرورش ماهي در قفس، تصريح كرد: سد رودبار اليگودرز با ۲۱ كيلومتر طول و ۲ كيلومتر عرض و داشتن دماي مناسب، قابليت توليد بالاي ۲ هزار تن ماهي سردآبي را دارد و سد سيمره نيز با ۳۰ كيلومتر طول و ۲ كيلومتر عرض، مكان مناسبي براي توليد ماهيان سردآبي و گرمابي است.

بيرانوند افزود: ما در استان مي توانيم ظرفيت پرورش،ماهي در قفس را تا چهار هزار و ۷۰۰ تن افزايش دهيم.

وي تصريح كرد: اكنون ۵۷ قفس پرورش ماهي در پنج سد لرستان وجود دارد اما ۲۵ قفس موجود در سد "ايوشان" به دليل تغيير از وضعيت كشاورزي به شرب تعطيل شده اند و در سد "حوضيان" نيز ۱۰ قفس وجود دارد كه به دليل مشكلات اجتماعي با توليد كننده تعطيل هستند.

وي با بيان اينكه در سد "خان آباد" اليگودرز نيز ۱۰ قفس به علت خشكسالي تعطيل شده است افزود: در حال حاضر در سدهاي "مروك" و "هاله" هركدام چهار قفس وجود دارد كه در مجموع ۲۰۰ تن توليد دارند.

در حال حاضر سالانه بيش از ۳۰ هزار تن ماهيان سردآبي (قزل آلا) در لرستان توليد مي شود و ۶ هزار شغل مستقيم و ۱۲ هزار شغل غيرمستقيم در استان ايجاد كرده است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)