امروز : پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1402/09/21

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

6:21 PM 1402/08/11 تعداد بازدید: 373
استاندار لرستان گفت: سازمان شيلات كشور بالاترين ميزان اعتبار در مولدسازي در بين تمام استان هاي كشور به لرستان با ميزان هفت هزار ميليارد ريال اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومي شيلات لرستان، فرهاد زيويار روز پنجشنبه در آيين استحصال ماهي خاوياري در شهرستان ازنا اظهار كرد: با توجه به اينكه گام هاي اساسي در رابطه با صنعت شيلات و زيرساخت هاي مرتبط با آن در شهرها و بخش هاي مختلف لرستان برداشته شده است از بين تمام استان هاي ساحلي و غير ساحلي كشور از طرف سازمان شيلات كشور بالاترين اعتبار به لرستان اختصاص يافته است.

وي با اشاره به انجام طرح ها و برنامه هاي مختلف حوزه صنعت شيلات در شهرهاي مختلف لرستان بيان كرد: در منطقه سپيددشت بعد از ايجاد زيرساخت هاي لازم براي رونق صنعت شيلات با واگذاري به بخش خصوصي هشت هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري صورت گرفته است كه بطور مستقيم براي ۵۰۰ نفر و بطور غير مستقيم براي هزار نفر ايجاد اشتغال مي كند.
  زيويار با اشاره به اينكه فاز نخست پروژه سردآبي چم چيت دورود به زودي به بهره برداري مي رسد، اضافه كرد: ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال در اين پروژه سرمايه گذاري شده كه از ظرفيت هزار تن و اشتغال ۱۵۰ نفر برخوردار است.

  استاندار لرستان با اشاره به آبگيري و راه اندازي مجتمع سردآبي الشتر گفت: در اين پروژه ۲ هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري شده كه از ظرفيت هزار تن برخوردار است.

وي با اشاره به ساير طرح هاي حوزه صنعت شيلات لرستان و مطالعه احداث چهار مجتمع بزرگ اين صنعت در لرستان گفت: لرستان گام هاي اساسي در صنعت شيلات برداشته است .

  زيويار با تاكيد بر اهميت سرمايه گذاري در حوزه صنعت شيلات گفت: اين صنعت و فراهم كردن زيرساخت هاي مرتبط با آن مهمترين عامل در تامين امنيت غذايي در صورت تهديدهاي غذايي احتمالي است كه وقوع اين تهديدها در دنيا طي ۲ تا سه دهه آينده دور از ذهن نيست.

  استاندار لرستان گفت: قدم هاي خوبي در اين حوزه در لرستان برداشته شده است كه بخشي مربوط به دوره هاي قبل است اما جهش خوبي در اين دوره، صورت گرفته است كه نتيجه اين تحولات اساسي در آينده نزديك قابل مشاهده است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)