امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1402/09/21

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

8:28 AM 1402/03/02 تعداد بازدید: 44
مديركل شيلات لرستان  با بيان اينكه لرستان جزو استان‌هاي ساحلي نيست، اما در توليد ماهي برتر كشور است، گفت: در حال حاضر ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهي در لرستان وجود دارد كه ظرفيت توليد آنها ۳۳ هزار تن است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات لرستان ، امروز كيارش بيرانوند امروز در همايش تنوع زيستي و حفاظت از منابع طبيعي كه به مناسبت روز جهاني تنوع زيستي با همكاري معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه لرستان در سالن آمفي‌تئاتر دانشكده كشاورزي برگزار شد، اظهار كرد: تا زماني كه نتوانيم اقتصاد را درست كنيم، نخواهيم توانست محيط زيست و منابع طبيعي را مديريت كنيم.

وي اضافه كرد: بايد از اين ظرفيت اقتصادي در راستاي افزايش رونق و درآمد در لرستان استفاده كنيم.
مديركل شيلات لرستان  با بيان اينكه لرستان جزو استان‌هاي ساحلي نيست، اما در توليد ماهي برتر كشور است، گفت: در حال حاضر ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهي در لرستان وجود دارد كه ظرفيت توليد آنها ۳۳ هزار تن است.

بيرانوند تاكيد كرد: ظرفيت قابل توجهي در گونه‌هاي مختلف ماهي در لرستان وجود دارد، كه نيازمند اهتمام ويژه متوليان  براي استفاده از اين ظرفيت است.

وي  به بومي كردن خاويار در لرستان اشاره كرد و گفت:  علاوه بر اينكه ظرفيت توليد هزارتن خاويار را در استان داريم، كيفيت خاويار توليد شده استان از خاويار درياي خزر هم بالاتر است.

مديركل شيلات لرستان تاكيد كرد: شيلات يك صنعت پول‌ساز براي رونق اقتصادي لرستان محسوب مي‌شود.
بيرانوند با اشاره به اينكه هم‌اكنون ۱۷ هزار نفر در عرصه آبزي‌پروري در لرستان فعاليت دارند، عنوان كرد: براي حفظ گونه‌ها قراردادي را با دانشگاه شوشتر منعقد و با هماهنگي محيط زيست، گونه‌ها شناسايي شدند.

وي بيان كرد: همچنين گونه‌هاي پرورشي را كه با آب‌هاي شيرين سازگاري دارند به استان وارد كرديم از طرفي  پيگير توسعه آبزي پروري ماهيان زينتي در لرستان هستيم.

مديركل شيلات لرستان با اشاره به اينكه  براي صدور مجوز آبزي پروري طرح‌هاي زيست محيطي تعريف و پس از تصويب در كارگروه محيط زيست استان به متقاضيان مجوز داده مي‌شود، گفت:  به هيچ مزرعه ماهي بدون استعلام از محيط زيست مجوز داده نخواهد شد و براي بيش از ۱۰۰ تن توليد ماهي نياز به مجوز محيط زيست است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)